Contenido ordenado por fecha
 |
Cecilia, soy Nelson Calderón, alumno de seminario II.
Me gustaría saber como vamos a operar el día miércoles siguiente, entiendo que la fecha de las pruebas no han sido modificadas. Por lo anterior me gustaría conocer un pronunciamiento de su parte en este sentido. He conversado con mis compañeros y varios queremos saber que es lo que hará usted en relación a la prueba y/o clases recuperativas, considerando que no pudimos conversarlo la última clase. Agradecería pudiese responder al correo seminariouno.bustamante@hotmail.cl, o al blog, para darle cierta publicidad a su respuesta.
Atte. Nelson Calderón.
Enviado por:
Nelson Calderón
Estimado Nelson y alumnos todos:
De acuerdo a lo señalado por la Facultad mediante la resolución 067 de 2010, las posibilidades respecto de la prueba son:
1.- Rendir la prueba de forma normal.
2.- Rendir la prueba en recuperativa sin necesidad de justificación.
Con el fin de ser transparente, les comento que se autorizaba a los profesores a realizar la primera evaluación por medio de un trabajo escrito que no he considerado viable y he desechado derechamente como una alternativa por alejarse demasiado de la metodología del curso.
Entiendo que el miércoles pasado no llegó nadie a clases, razón por la cual he desestimado el esfuerzo que significaba hacer una clase voluntaria en horario extraoficial.
Contestando tu consulta, la prueba se hará de acuerdo a lo calendarizado, es decir, en la fecha acordada y con la materia acordadas, incluyendo esta, además de la materia estudiada presencialmente en clases, los contratos de hipoteca y arrendamiento, los cuales debieron ser vistos este miércoles.
La metodología de evaluación es exactamente la desarrollada y estudiada en clases, razón por la cual no debieran tener problemas en resolver casos en las materias que teóricamente no se pudieron ver el miércoles, sobre todo considerando que la debían repasar. Aun así, daré más énfasis a las materias que vimos en las semanas anteriores a esta y que repasamos juntos.
Sin perjuicio lo anterior, recuerden que está la posibilidad de posteriormente rendir evaluaciones con la finalidad de subir nota.
Cualquier duda respecto de la materia o del desarrollo de los casos que quisieran plantear, no duden en hacerlo por esta vía y encantada les ayudaré.
Saludos cordiales chicos, tranquilidad y éxito.
Cecilia Gajardo P.
|
Reportar Contenido Inapropiado |
|
 |
Comparte en: |
Myspace |
StumbleUpon |
Mixx |
Live Spaces |
Fark |
|
 |
|
|
06 de Abril de 2011 06:56 , por Robert Phipps, leído 1008 veces, 1 comentarios.
Here is some advice for students about to take the TOEIC test. It is just some of the many important tips given at OnlineEnglish.EU TOEIC Test Preparation website; www.onlineenglish.eu.
It is interesting that most students do not reach the score level they need for two main reasons.....
The first reason is that their level of English knowledge and ability is simply not high enough for the score they need to achieve. Many of these students take part in TOEIC preparation courses, but they fail to realize that their English ability is not good enough; also that "preparation for a test" is not learning English.
Through preparation a student can increase the TOEIC score level they achieve by becoming accustomed to the TOEIC test, by planning a strategy for the test sitting, and by improving their accuracy and speed when answering questions. Indeed, preparation can allow a student to score 20% - 50% more in the TOEIC test, but this depends on each individual student.
The second reason is that students take far too long answering the first question types in the reading part of the test. Normally a student will be motivated and dedicated to answering the questions correctly; they will scrutinize the initial "incomplete sentence and text completion questions" before committing themselves to an answer; even though they may know the answer immediately. BUT what they do not realize is this....
In the reading part of the test a student must answer 100 questions in 75 minutes. This actually means that on average, a student has only 45 seconds per question!! The problem comes towards the end of the reading part; "single and double passage questions", because a student will find they may need a lot of time to read the associated texts.
So you may ask yourself how is it possible to not run out of time. The answer is simple; in the initial incomplete sentence and text completion questions, try to answer each question in under 45 seconds. You will then save “spare time” and when you come to the longer reading questions, you will have enough time to answer them all. Naturally this is where planning a good test strategy helps!
OnlineEnglish.EU is a preparation website for students sitting the TOEIC test that also includes English language and practice exercises. This means the website is suitable for simple preparation, or longer study from 350 - 990 points. OnlineEnglish.EU includes level, strength and weakness estimation and shows students whether they can achieve their goal by “simple preparation”, or whether they need to also improve their English.
OnlineEnglish will also help with timing to ensure the perfect strategy. Naturally there is much, much more, but you can read that on the website
I hope some students find this advice helpful.
www.onlineenglish.eu
|
Reportar Contenido Inapropiado |
|
 |
Comparte en: |
Myspace |
StumbleUpon |
Mixx |
Live Spaces |
Fark |
|
 |
|
|
|
|
|